<< Click to Display Table of Contents >> Tripletex |
|
Oppsett for enkeltstående selskap
I Tripletex
•Sørg for at tilleggstjensten API 2.0 er aktivert:
oGå til Selskap->Vår kundeside i menyen på venstre side og kryss av for API 2.0 dersom dette ikke er gjort allerede.
•Opprett API brukernøkkel for Visma Finale.
oVelg din egen bruker øverst i menyen på venstre side og klikk på Min profil.
oVelg API-TILGANG fra menyen øverst i bildet (velg eventuelt MER for å få tilgang til alle valgene).
oKlikk NY NØKKEL.
oVelg “VismaFinale” i Applikasjonsnavn.
oI Gi nøkkelen et navn kan du skrive “Visma Finale”.
oKlikk OPPRETT NØKKEL. Du vil nå få en API-nøkkel. Kopier verdien av denne nøkkelen.
I Finale
Regnskapsintegrasjon for hver klient setter du opp i Firmaopplysninger, skillekort Regnskapsintegrasjon.
•Brukernøkkel-ID settes til koden API-nøkkel du kopierte da du opprettet nøkkel i Tripletex. Merk at koden Brukernøkkel-ID fra Tripletex ikke kan brukes.
•OrgNr skal ikke fylles ut.
Oppsett for regnskapsbyrå
I Tripletex
•Sørg for at tilleggstjensten API 2.0 er aktivert:
oGå til Selskap->Vår kundeside i menyen på venstre side og kryss av for API 2.0 dersom dette ikke er gjort allerede.
•Opprett API brukernøkkel for Visma Finale.
oVelg din egen bruker øverst i menyen på venstre side.
oVelg API-TILGANG fra menyen øverst i bildet (velg eventuelt MER for å få tilgang til alle valgene).
oKlikk NY NØKKEL.
oVelg “VismaFinale” i Applikasjonsnavn.
oI Gi nøkkelen et navn kan du skrive “Visma Finale”.
oKryss av for Regnskapskontorets brukernøkkel.
oKlikk OPPRETT NØKKEL. Du vil nå få en API-nøkkel. Kopier verdien av denne nøkkelen.
•Gi tilgang til klientene
oSlå opp aktuelle klienter i kundeoversikten
oVelg KLIENTTILGANG i menyen øverst i bildet.
oKlikk på knappen for å legge til ansatte (til høyre for LAGRE-knappen) og legg til “Visma Finale”.
oVelg “Standardrettigheter for regnskapsførere” som Rettighetsmal.
oKlikk LEGG TIL ANSATT.
I Finale
Integrasjonen kan enten sette opp for hver enkelt klient i Firmaopplysninger, eller felles for alle klienter i Byråoppplysninger.
Regnskapsintegrasjon for hver klient setter du opp i Firmaopplysninger, skillekort Regnskapsintegrasjon.
•Brukernøkkel-ID settes til koden API-nøkkel du kopierte da du opprettet nøkkel i Tripletex. Merk at koden Brukernøkkel-ID fra Tripletex ikke kan brukes.
•OrgNr settes til klientens organisasjonsnummer.
Felles regnskapsintegrasjon setter du opp i Tilleggsfunksjoner -> Byråopplysninger.
•Brukernøkkel-ID settes til koden API-nøkkel du kopierte da du opprettet nøkkel i Tripletex. Merk at koden Brukernøkkel-ID fra Tripletex ikke kan brukes.
•OrgNr settes til %ORGNR% (Ordet ORGNR med prosenttegn foran og etter). Ved pålogging til Tripletex benyttes da det organisasjonsnummeret som er registrert i firmaopplysningene.